28.10.2011

joogaa ja villasukkia

Olen tässä opiskeluvuosina hämmästellyt kaikenlaisia asioita, joita nyky-yliopisto-opiskelijalle tarjotaan. Siis sellaisia etuja, jotka tuntuu ihan huipuilta tällaiselle jo työelämässä olleelle. Kuten esimerkiksi naurettavan pienet hammaslääkärimaksut, lounas hinnat, kaikki terapia ja opintopsykologipalvelut jne.


Alkusyksystä tutkin liikuntaesitettä, mielessä jokin kiva jooga tai pilates kurssi. Ja mitä löytyikään. Joogakurssi, jonka teemana oli tietoinen läsnäolo stressinhallinnassa. Sinne siis!

Eilen oli ensimmäinen tunti. Parasta mitä opin, oli se, että sen ei pidä tuntua mitenkään erityiseltä. Ei pidä tuntua hyvältä, rentouttavalta, eikä pahalta tai huonolta. Mutta se saa tuntua kaikelta tuolta. Odotukset pois ja tehdään nyt vain niitä harjoituksia, kävi käsky.



Olen ollut ennenkin jos jonkinlaisilla hikihathaetno-joogakursseilla ja aina kyllästynyt muutaman kerran jälkeen, koska olo ei ollutkaan ihanan rentoutunut ja vetreä, niin kuin moni joogaaja on sanonut. Olen sitten ajatellut, että jooga ei sopinutkaan minulle. Ei helpottanut kireys niskassa, ja stressikin on.

Mutta nyt siis ei odoteta mitään, tehdään vain. Ja saa pitää villasukkiakin!

2 kommenttia:

Pote kirjoitti...

Kuulostaa musta hyvältä! Saa tuntua ihanlta, stressiälievittävältä jne., mutta jos ei tunnu niin olkoon sitten vain liikuntaa. Se sopii mulle. =) Ihan sama, mitä tuntikuvaus sanoo.

ArualMaria kirjoitti...

Kuulostaapa hyvältä! Saattaisi jopa päästää itsensä jotenkin helpommalla, kun ei stressaa, vaan ne tunteet ja ahaa-elämykset on sitten vain plussaa. :)